Pengikut setia

Sunday 27 November 2016

25 tahun bakal pergi dari hidup

Hampir setahun masa stress dengan pelbagai benda, hormon pon makin meningkat2 , jerawat pun bertimbun2, tak tau nk wat apa, akhirnya jumpa doktor kulit, alhamdulillah lepas banyak kali laser  yang menyakitkan ni, akhirnya terlepas dari kesakitan dalam hati. Tiap kali berjalan luar dari rumah orang mesti tegur muka berjerawat ni, bukan takat tu je, sampai tak jadi berkenan kes jerawat yang terlalu parah, orang mengata2 orang menghina2 muka yang tak bersalah ni. Oleh kerana terlampau kesian dengan muka saya, sampai tahap orang tegur tak bagi senyum sebab muka berjerawat tak layak untuk senyum! itulah kata hinaan dari seorang lelaki yang agak lancang mulutnya,
"eh, berjerawat banyak camni pun nak senyum jugakkk ke?"
 so dalam hati saya menyebut
" alhamdulillah, pandanglah dia ya Allah, dia tak sedar yang dia sedang mengutuk kejadianmu, alangkah indahnya jika Kau bagi peluang untuknya dan keturunannya diperturun penyakit kulit macam saya" . So xtau la nasib dia camna, moga baik2 saja, tak sengaja doa yang tak baik sebab diri pun sedang sakit hati. Orang cakap doa orang yang teraniayai atau dihina ni memang makbul..xtau la tu.. biar lah dia dengan Allah.

Ni time muka dilaser dah kali berapa tah, masihhh lagi teruk, dalam hati ni tak tau seberapa parahnya jiwa ini menanggung seksa mulut durjana.

Bersama kakak sekerja, orangnya baik.




Walaupun tak flawwlesss tapi saya dah cukup syukurr diperbalikkan wajah asal, takpe masih lagi berparut diluar, asal parut dalam ni dah sembuh dan mampu tersenyum lagi...
sahabat baikku kini. atierah.. kadang2 rasa nak lempang gak time mulut lancang, tapi saya sedar dialah yang banyak bersama time susah , dan saya sedar bahawa dialah yg selalu bertahan dengan perangai saya. Saya bukanlah teruk orangnya, tp sengaja wat2 marah n mengada2, yela saya sedar bahawa berkawan dgn orang camni lagi baik dari baik kat depan tapi kt belakang?Walaupun selalu marah dia, buat2 kejam, dia selalu buat macam biasa n nak bertegur sapp jugak, so saya nampak keikhlasan dia.. tq tie berkawan dgnku..


Dah, tamat cerita..okeyhh 25 tahun dah nak berakhir, hanya berangan je utk dapat pasangan suami, sampai sekarang tak jumpa jodoh bukan apa, tapi terasa benci dgn sikap lelaki yang hanya memandang pada rupa paras, saya serah pada Allah je hal jodoh ni, dan tunggu je siapalah lelaki malang tu haa.. moga terima diri ini seadanya dan tau menghargai diri ini dan segala yg ada dalam dunia ni, welcomeee 26 ..ngeh3

No comments:

Post a Comment

arigatO!