Pengikut setia

Tuesday 27 March 2012

TIPS LAJUKAN WINDOWS 7 ANDA






Assalamualaikum.. Di keheningan malam, aku datang bagaikan Dark Knight ! Menyelinap ke setiap rongga rongga pintu korang.. Err.. Adeh.. Tak muat pulak.. Haha.. Erm.. Korang pakai Windows 7? Nak tips lajukan Windows 7 korang? Hehe.. Kali ni, aku nak bagi tips lajukan Windows 7 yang memang agak melajukan ! Aku dah try dah.. Laju la jugak Windows 7 aku nih..


Ekceli kan, tips lajukan Windows 7 yang akan diberikan oleh diri aku ni kan, ia akan mengclearkan ram korang. Camne nak terangkan eh..  Kiranya, ia akan mengcuci korang punya "system cache" . Jadi, tak rugi pon korang try benda ni. Bukan virus, bukan prank dan ia selamat digunakan ! Apa tunggu lagi, jom la try tips lajukan Windows 7 exclusive dari Sengal Zone !!



Syarat syarat :
  • RAM korang mesti 2GB !
  • Mesti ada laptop atau PC
  • Mesti guna Windows 7 

Cara Cara :
  • Klik "Start"( Logo Windows )
  • Klik pulak "All Program"
  • Cari "Accessories" pastu korang klik.
  • Korang nampak tak "Command Prompt" . Right klik .
  • Pastu klik "Run As Administrator"
  • Lepas tu, dalam Command Prompt tu kan, korang type
    • fsutil behavior set memoryusage 2
  • Pastu RESTART !
  • Kalu nak cek , dah okeh ke tak, bukak Command Prompt balik pastu taip
    • fsutil behavior query memoryusage
set memory usage in widnows 7 How To Make Windows 7 Faster and Responsive by 2X


No comments:

Post a Comment

arigatO!