Pengikut setia

Saturday 11 June 2011

Diari hari pertama

katil..n sbelah kiri tu meja study..
ni tempat ampain baju,pakai batang penyapu je

keadaan lorong blok asramaku.luas sangat2 kn lorongnya?
Smalam aku baru je sampai di uniSZA.Tp malam tu blok yg aku duduk dah wat hal.Mula2 xda air,selang bape mint,elektrik plak xda.memang Allah saja nak uji kesabaran aku.Aku pun sabar aje la,di tambah lagi lorong untuk masuk ke bilik aku tu berbau busuk dan kotor.Malang betul aku boleh blok busuk,Blok tu mmg famous dengan keuzurannya.

Pagi ni pula aku bersemangat untuk ke kuliah yang pertama,jadi kul5.30 pagi aku dah sedar sebab semalam pecah rekod aku tidur awal pagi iaitu pukul11.00 malam.Tp mula2 kelas lagi pensyarah tak masuk.kami pun lepak2 ke lab.Kemudian masuk kelas yg kedua,kelihatannya pensyarah yang mengajar subjek Fiqh Munakahat ni lawak juga orangnya,walaupun pada mulanya aku tak faham sepatah haram pun bahasa yang ustazah guna tu,biarpun bahasa tu dah belajar sejak tingkatan1 lagi,tp rasa mengantuk tu hilang bila humour ustazah datang.
setakat ni dulu la,aku nak smbung masuk kelas yg ketiga.

Tadi g kuliah yg ke-3 tp pensyarah xmasuk,trus g lepak hostel mewah kawan,mmg berbeza.aku rindu hostel time aku semester 1 dan dua.memang betul2 aumm la,,tp skrang semuanya berubah dengan mendadak,nak mandi pun xda selera sebab tandas kotor,pastu nak buang air pulak rasa macam tak terbuang sebabnya tak da wayar paip dan xleh nak flash tandas.huh,,mmg myakitkan.nak membasuh kain pulak air slow,and kat sini takda ampaian,nanti la kalau ada mood nak jga ambik gambar keadaan bilik asrama aku ni,tp sekarang kamera pun xda semangat nak ambik gmbr 'mrk' tu.klau nk jmur kain pun xleh nak himpun byak2 sbb ampaian buatan sendiri guna batang penyapu,takut roboh aje la.jadi boleh jemur antara 4 5 helai aje la.tu xkira ngan baju2 roomate lg tu.emm...xkesian ke dgn crita aku yang menyayat hati ni?aku rasa kesian dengan diri aku yang perlu tinggal di sini selama setahun,,dapatkah aku bertahan?moga2 aku betah tinggal di sini.mungkin ketidakbiasaan aku ni yg menyebabkan aku kuat mengomel sendiri.meja study kecil.nk bangun pun seksa,

Petang tu de kuliah b.inggeris.Miss Adibah nadzirah namanya,kelakar betul dia,mmg kering bibir dibuatnya.-bersambung

No comments:

Post a Comment

arigatO!