Pengikut setia

Sunday 6 May 2012

Pengalaman hampir kena tipu Agen topup

Buat kawan2 seniaga terutama yang baru nak mula berbisnes.Berhati-hatilah.

Oleh kerana ia sangat bermakna buat saya,saya nak share untuk satu blogger biar orang tahu nilah ayat yang lebih kurang sama bila nak menipu orang.

0148087536/0199461407
-No diatas telah menipu aku!

Di pagi hari dalam pukul7.30pagi

penipu:topup celcom RM10 ada tak?hmpir 3x ayat sama sent kat saya.
aku:...........................(XLAYAN)

penipu;To pup ada x?
            toppup ada x
             ada x                 (3x dia ulang dengan jumlah perkataan berbeza namun makna yang sama)

bila tension sangat dan tertanya2 siapa dia lalu bertanya

aku:ni sape ye?
penipu:Anis
aku:Anis mana ya?
penipu:Anis kawan Ida.
aku:salah no. kot

(DALAm hatiku''sape pulak Anis sape pulak ida??)TERUS WAT DONO

datang pulak no. lain minta nak jadi agen.Agaknya dah habis idea nak jawab.

keparat:berapa yuran jadi agen?
aku:sapa ni?
keparat:farah
aku:oo
keparat:berapa yuran?
aku:bayar rm20 utk yuran ahli n rm50  melalui transfer n saya daftarkan dalam 24jam.
keparat:rm50 tu kira modal topup la?(PURA2LA KONON!)
aku:Yup,berminat nak jadi agen ke?
keparat:yup ,no account?
aku:134455776889577887(xterfikir lagi nak kena tipu tapi dah rasa lain dah hati ni)

hampir pukul 10:30am

keparat:BANK ISLAM RM70, 6/5/2012,10;22Am,REF 9410531276(saya tenung no. ref dia dah rasa pelik,macam palsu jer!firasat saya menyatakan dia penipu!tapi saya tak leh senang2 pula menuduh,kena siasat dulu)

aku:boleh sent bukti pmbayaran x?mms ke no ni je,serta nama alamat ngeri
keparat:nset biasalah!
aku:oh,kalau macam tu attach bukti tu melalui email la
keparat:xpandai lah!cek kat ATM sekarang leh x?(banyak pulak alasan.customer lain takda lak macam ni)
aku:ok xpelah.nanti saya daftarkan dalm 24jam.(rasa kesian bila dia buta IT)
keparat:lama juga ke aktif?sbb nk guna tpup sgt2(kesian pulak dgr ayat ni ,hampir2 nak menaip nk sent duit kat dia tapi otak ku kan cergas!!!!!!)xjadi nak sent!

lama tu ....

datang pulak yg mgaku diri tu Anis,
bodoh:ada nak topup RM10?

langsung malas nak layan!sebab saya sepantas kilat cek no telefon tu kat google dan hasilnya memang betul dia memang pengkhianat alam maya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!geram!

nilah ayat yang si pembohong suka buat.macam takda cara lain.Macam bodoh jer!!!!!!!!
ni penyambung cerita sepenuhnya:-

http://pelangibahagia.blogspot.com/2012/05/penipu-agen-topup-0148087536-dan.html

No comments:

Post a Comment

arigatO!