Pengikut setia

Tuesday, 10 April 2012

Remaja sekarang suka berkurung dalam bilik

Percaya x sekarang kalau dikatakan remaja sekarang suka sangat dok berkurung dalam bilik.Agak2 apa yea yg mereka buat?Buat kerja sekolah?tidur?kemas-kemas bilik?Kalau nak tau benda semua tu betul ke x,,nanti tengok la resulltnya ok ke k.o..tidur?xkan la 24 jam tidur.blik sekolah terus tidur?sampai nak makan bersama keluarga pun susah,nak berdepan ngan mak ayah pun susah.apa lgi nak bersama family tercinta.Dan kalau kita cakap dia dok 24jam dalam bilik sebab dok kemas bilik lagilah benda yang tak masuk akal,sebab kebanyakan remaja kini suka dok dalam bilik yang agak berselerak macam tokang pecah.setuju x saya cakap macam tu?

Kesimpulan yang dapat dibuat hanya berdasarkan remaja tu sendiri.Mungkin remaja masa tu tengah bermasalah dan ada yang sedang bergelora dengan cinta,

Saya dulu pun pernah remaja dan suka berkurung tapi tak da pula fikir
tentang cinta?
Tapi kenapa remaja suka berkelakuan seperti itu seolah-olah mengetepikan  keluarga dan sering mengutamakan kawan-kawannya??


Asyik berkurung kerana ingat CINTA  ??


emmm....jawablah remaja.... ??

4 comments:

  1. mak bapa kena la jaga anak dgn elok.. dari kecil lg didik,slalu luang kan masa bersama..kalau dijaga dgn baik,xlah anak jd camtu skali

    ReplyDelete
  2. mak bapa kena la jaga anak dgn elok.. dari kecil lg didik,slalu luang kan masa bersama..kalau dijaga dgn baik,xlah anak jd camtu skali

    ReplyDelete
  3. sy dulu suka b'kurung jgk..sy study n of course berangan kdg2 n tido huhu..honestly sy xde pk cinta monyet,sy b'tegas dgn diri sy..lgpun sy dr kluarga miskin lg hina di kg..sy bukan budak bijak so sy kene struggle lebih..alhamdulillah,kalo dulu sy xbuat camtu mungkin sy xdapat tawaran universiti..w/pun family xpaksa,tp sy rasa termotivasi nk kluar dr kpompong famly..bukan nk larikan diri dr keluarga,tp nk improve diri utk masa depan sendiri..niat nk tlg mana2 yg perlu bila dh ada kedudukan selesa kelak..lgpun sy xgemar cara mulut org kampung b'cakap,so better sy b'usaha jd org b'ilmu,b'cakap guna akal..sy b'syukur dgn rezeki Allah dr segi pendidikan..n skg masih b'usaha utk improve lg inshaAllah

    ReplyDelete

arigatO!