Pengikut setia

Thursday, 11 August 2011

hari ini hari khamis

pada aku hari ini adalah hari yg penat buat aq cz dari pagi ke petang aq duk urus diri aku ni,pagi2 kemas bilik,pastu naik turun nak mbasuh kain,biasanya aku basuh dengan tangan je kain2 tu,tp memandangkan bilik air vkat blok asrama aku tersumbat membuatkan aku loya utk membasuh d ctu..huhuhu...jadi nak xnak tpaksa la aku naik turun dari tingkat tiga untuk basuh baju tu,sebenarnya basuh baju guna mesin xde la rumit sangat cz bnda tu leceh je tp oleh sbb aq xde duit syiling tpaksa la aku g cri duit syiling,utk cukupkan 4keping duit syiling.pstu aq trun je bawah,aku berebut ngan sorang mak cik tu.agak sibuk nak basuh langsir2 plak,aq ckp aku nak guna dulu cz baju aku da xda utk dpakai,tp mak cik tu kata dia nak guna mesin tu sampai ke petang,adoi..agak2 la mak cik,da la aku penat2 bwk turun kain2 yg byk tu,last2 aku bwk je kain aku ke blok yg 1 lg,adoii...org lain pun cmtu gak,basuh ngn mesin tp xde la serumit ni,bg aku basuh kain guna mesin lagi susah dr bsuh sdiri ngn tgn,xda la susah2 naik trun tgga,
siap je basuh sejam ,aku g jemur d bwh chaya matahari,sejam je pun,,semua  kain aku kering.wah,,bagus...hehehe...skrg keje seterusnya adalah lipat kain n iron baju utk stok 2minggu..ni rutin aq setiap ari kamis,aku takkan start stdy selagi urusan peribadi aku belum selesai.org ckp ble kte duk asrama kitA jd pndai urus diri,penah 1ari aq mlas sgt2...bilik pun xtrurus,ngn baju2 mlimpah2 xdbasuh,pstu ngn meja stdy pun dah xnmpk mcm meja dah.....tp tu dlu..msa sem1,hehehe....skrg dah ok.....aq pun dah istiqamah ngn jadual aq shari2 bia khidupan aku kat u ni xda la lintang pukang..tambah2 lg skrg ni bulan puasa...

No comments:

Post a Comment

arigatO!